Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

«Προαστιακός» στη Θεσσαλία!

Πλούσια… προίκα στη Θεσσαλία άφησε η υπηρεσιακή κυβέρνηση, η οποία, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 17ης Ιουνίου, άνοιξε τον δρόμο για ένα έργο που αναμένεται να θέσει νέες αναπτυξιακές βάσεις για ολόκληρη την περιφέρεια. Με απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Ανάπτυξης και σημερινού υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, προϋπολογισμού 22 εκατομμυρίων ευρώ εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΣΕ, που είναι ο επίσημος φορέας υλοποίησης του έργου, έχει ήδη εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που απαιτείται και αναμένεται να προχωρήσει στη δημοπράτηση της νέας ηλεκτροκινούμενης σιδηροτροχιάς εντός των επόμενων μηνών. Το έργο της ηλεκτροκίνησης αφορά στην ουσία την ολική αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας – Βόλου, το οποίο βασίζεται σε συρμούς που κινούνται με ντίζελ. Το ηλεκτρικό λίφτινγκ στον σιδηρόδρομο που ενώνει τις δύο θεσσαλικές πόλεις θα εκμηδενίσει το καυσαέριο που παράγεται σήμερα από τους συρμούς, ενώ θα μειώσει σχεδόν κατά το ήμισυ τον χρόνο που κάνει σήμερα το τρένο από τη Λάρισα στον Βόλο, καθώς αντί για 55 λεπτά, η απόσταση θα καλύπτεται σε περίπου μισή ώρα. Ωστόσο, το σημαντικότερο στοιχείο για τη βιωσιμότητα της νέας γραμμής αφορά τη συρρίκνωση του κόστους λειτουργίας, το οποίο εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 90%!

Διπλάσια δρομολόγια

«Η αναβαθμισμένη γραμμή θα προσομοιάζει με προαστιακό σιδηρόδρομο καθώς, κάθε ώρα, θα υπάρχει ένας συρμός από Λάρισα προς Βόλο και ένας από Βόλο προς Λάρισα, διπλασιάζοντας έτσι τα σημερινά δρομολόγια. Το ίδιο θα συμβεί και με τις αμαξοστοιχίες μεταφοράς εμπορευμάτων, καθώς θα εκτελούνται δύο εμπορικά δρομολόγια ημερησίως, αντί για ένα σήμερα», δηλώνει ο διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ, Θανάσης Τριανταφύλλου, υπερτονίζοντας τα οφέλη που θα υπάρξουν για το περιβάλλον αλλά και την οικονομοτεχνική διαχείριση της σιδηροδρομικής γραμμής. «Θα γλιτώσουμε το κόστος των καυσίμων αλλά και της συντήρησης που απαιτούν τα ντιζελοκίνητα τρένα, περιορίζοντας έτσι το λειτουργικό κόστος στο ένα δέκατο, σε σχέση με σήμερα. Παράλληλα, οι σημειακές εκπομπές καυσαερίου εκμηδενίζονται, καθώς ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος δεν παράγει απευθείας καθόλου ατμοσφαιρικούς ρύπους», προσθέτει ο Θ. Τριανταφύλλου.

Η ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου αποτελεί αίτημα των τοπικών φορέων για περισσότερο από μία δεκαετία, καθώς θεωρείται ότι αποτελεί μονόδρομο για τη βιώσιμη και αξιόπιστη μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων μεταξύ των δύο πόλεων. Αρχικά, το έργο είχε ενταχθεί στον φάκελο των Μεσογειακών Αγώνων που θα διοργάνωναν από κοινού ο Βόλος με τη Λάρισα το καλοκαίρι του 2013 και φάνηκε να μπαίνει στο ψυγείο όταν η κυβέρνηση Παπανδρέου αποφάσισε να αποποιηθεί τη διοργάνωση, λόγω της οικονομικής κρίσης.

«Η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης είναι το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του έργου. Πλέον, η ευθύνη ανήκει στη νέα κυβέρνηση και στον ΟΣΕ, ο οποίος οφείλει να ολοκληρώσει τη διαδικασία δημοπράτησης το ταχύτερο δυνατόν», δήλωσε στη Real planet, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.

«Μετά το ναυάγιο των Μεσογειακών Αγώνων, συγκροτήσαμε ένα κοινό μέτωπο, ώστε αυτό το έργο-πνοή για την περιοχή μας να μη μείνει στα συρτάρια. Ελπίζω ότι σε δύο χρόνια από σήμερα θα μπορούμε να μιλάμε για τη δημιουργία ενός νέου μοχλού ανάπτυξης για τη Λάρισα, τον Βόλο και ολόκληρη τη Θεσσαλία», ανέφερε ο δήμαρχος Λάρισας, Κώστας Τζανακούλης.

«Η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει προοπτικές κατακόρυφης αύξησης των εμπορευματικών μεταφορών από και προς τη Μαγνησία, θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου», τόνισε από την πλευρά του ο δήμαρχος Βόλου, Πάνος Σκοτινιώτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...