Τα κλειστά καταστήματα σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης αποτελούν, σύνηθες φαινόμενο, ενώ όσα καταστήματα «κρατιούνται» περιμένουν τον Σεπτέμβριο για να δουν πως θα κινηθούν το επόμενο διάστημα, δηλαδή αν θα συνεχίσουν ή θα αναστείλουν τη λειτουργία τους. Πάντως το σίγουρο είναι ότι υπάρχει μεγάλη απογοήτευση από τους ανθρώπους της αγοράς.
Όπως όλα δείχνουν η κρίση επιδεινώνεται και συγχρόνως οι αδιάθετοι χώροι αυξάνονται, ενώ άλλοι καταστηματάρχες μετακομίζουν σε φθηνότερους χώρους για να μειώσουν το κόστος ενοικίασης. Παράλληλα το φαινόμενο της εποχής είναι ότι ανοίγουν καινούργια μαγαζιά αλλά κλείνουν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Πριν καν ξεκινήσουν δραστηριότητα βάζουν λουκέτο καθώς οι επαγγελματίες διαπιστώνουν ότι είναι αδύνατον να κρατηθούν όρθιοι.
Οι έμποροι όπως τονίζουν, για πρώτη φορά αντιμετωπίζουν, κάτι τέτοιο, αφού αισθάνονταν ότι ο κλάδος τους «αργοπεθαίνει». Τα στοιχεία εγγραφών-διαγραφών από τα μητρώα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας επιχειρήσεων για το διάστημα 1 Ιανουαρίου του 2012 έως και τις 3 Αυγούστου 2012 είναι αποκαλυπτικά της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά.
Ειδικότερα συνολικά για το παραπάνω διάστημα καταγράφηκαν 658 εγγραφές και 1.094 διαγραφές, γεγονός που φανερώνει έλλειμμα 436 επιχειρήσεων.
Αυτό που προκαλεί μεγάλη εντύπωση είναι το νούμερο των διαγραφών το οποίο, είναι τεράστιο, αφού όλες αυτές έχουν γίνει σε διάστημα μόλις λίγων μηνών, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι τις αρχές Αυγούστου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο νούμερο των διαγραφών, θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, αν σκεφτούμε και εκείνες τις επιχειρήσεις που θέλουν να διαγραφούν αλλά έχουν οικονομικές εκκρεμότητες και δεν μπορούν να προχωρήσουν στην παραπάνω ενέργεια.
Για το παραπάνω διάστημα στον εμπορικό τομέα έγιναν 223 εγγραφές και 175 διαγραφές. Στο μεταποιητικό τομέα σημειώθηκαν 85 εγγραφές και 266 διαγραφές και στον τομέα των υπηρεσιών καταγράφηκαν 350 εγγραφές και 653 διαγραφές.
Μάλιστα οι αριθμοί είναι ακόμη πιο διαφωτιστικοί για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην πόλη του Βόλου, αν συγκριθούν με τη δραστηριότητα που υπήρχε το 2011 αλλά και τα προηγούμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα μέσα στο 2011 σημειώθηκαν συνολικά 1.033 εγγραφές και 1.316 διαγραφές, δηλαδή λειτουργούσαν 283 επιχειρήσεις.
Αναλυτικότερα στο εμπορικό τμήμα σημειώθηκαν 328 εγγραφές και 249 διαγραφές, στο μεταποιητικό κομμάτι 165 εγγραφές και 329 διαγραφές ενώ τέλος στο τμήμα των υπηρεσιών έγιναν 540 εγγραφές και 738 διαγραφές.
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους και φανερώνουν ότι χρόνο με το χρόνο, υπάρχουν όλο και περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις που αναγκάζονται να βάλουν «λουκέτο».
Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος αλλά και οι περισσότεροι έμποροι εκτιμούν ότι αν οι διαγραφές συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό και στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα τότε το μέγεθος των διαγραφών θα είναι πρωτόγνωρο συσχετικά με τα υπόλοιπα χρόνια. Να σημειωθεί ότι εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων έχουν αυξηθεί κατά πολύ και οι λίστες των ανέργων στα γραφεία του ΟΑΕΔ.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι όσα καταστήματα έχουν κλείσει, δεν έχουν αντικατασταθεί από νέες επιχειρήσεις, κάτι που δεν συνέβαινε παλιότερα ειδικά σε κεντρικούς δρόμους όπως η Ερμού, η Κ. Καρτάλη, η Ιωλκού και η Αντωνοπούλου.
Μικρό δείγμα οι εκπτώσεις
Ένα μικρό δείγμα της κατάστασης αποτελούν και οι θερινές εκπτώσεις, από τις οποίες οι έμποροι δεν είδαν τουλάχιστον μέχρι στιγμής τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η οικονομική κρίση είναι εμφανέστατη και η έλλειψη ρευστότητας ιδιαίτερα αισθητή, ενώ όλες οι ελπίδες των εμπόρων για ανάκαμψη έχουν εξανεμιστεί αφού από τον Σεπτέμβριο αναμένονται τα νέα μέτρα που θα εξαγγείλει η Κυβέρνηση. Τα προβλήματα ωστόσο των εμπόρων παραμένουν τα ίδια και παρατηρούνται στη μείωση του τζίρου και στην αδυναμία να ανταπεξέλθουν στα λειτουργικά τους έξοδα.
Από την αντίπερα όχθη, οι καταναλωτές με τα εισοδήματά τους συνεχώς να συρρικνώνονται αποφεύγουν ακόμα και τη βόλτα στα καταστήματα, γυρνώντας την πλάτη στις εκπτώσεις και στις δελεαστικές τιμές που καταγράφονται σε όλα τα είδη.
Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, ούτε η τρίτη εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων δεν έστειλε θετικά και αισιόδοξα μηνύματα ενώ όσο περνούν οι μέρες ελπίζουν και εύχονται να αυξηθεί έστω και λίγο, η κίνηση των καταστημάτων τους, για να μπορέσουν υποτυπωδώς να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις και να βγάλουν, τουλάχιστον, τα λειτουργικά τους έξοδα, που διαρκώς αυξάνονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου