Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Προχωράει το έργο της ηλεκτροκίνησης: Βόλος – Θεσσαλονίκη σε δύο ώρες

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο – στόχος για την πόλη, η σύνδεση δηλαδή του λιμανιού του Βόλου με το δίκτυο του ΟΣΕ...


Μόνο που το μεγαλόπνοο σχέδιο που θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη των μεταφορών και κατ’ επέκταση στην οικονομία, λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

Σχεδιάζεται η σιδηροδρομική σύνδεση του Αλμυρού, με το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, τις δύο βιομηχανικές περιοχές του Βόλου και το λιμάνι της πόλης.

Το σχέδιο του ΟΣΕ ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, στο πλαίσιο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Βόλου, στη διάρκεια της οποίας εξετάστηκε η πορεία των σιδηροδρομικών έργων.

«Δεν νοείται να μην υπάρχει σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι του Βόλου. Αυτός είναι ο επόμενος στόχος μας. Η Θεσσαλία προτάσσεται στα σχέδια του ΟΣΕ, δεδομένου ότι αποτελεί γεωγραφικά την καρδιά της Ελλάδας και στρατηγικά τη ραχοκοκαλιά του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο κ. Θεοφανόπουλος.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοφανόπουλο, ήδη επιχειρείται και υπάρχουν θετικές προοπτικές για την ένταξη της μελέτης του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μέσα στο 2014. Η μελέτη εκτιμάται ότι θα κοστίσει 1 εκ. ευρώ, ενώ το σύνολο του έργου προϋπολογίζεται στα 90 εκ. ευρώ.

«Το έργο δεν θα καταστήσει μόνο πιο ανταγωνιστικό το λιμάνι. Θα τονώσει τις μεταφορές στην καρδιά της Ελλάδας, που θα κληθεί να αποτελέσει την πύλη εισόδου εμπορευμάτων από την Ανατολή προς τη Δύση. Το λιμάνι του Βόλου θα διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο στη διακίνηση εμπορευμάτων, ενώ ουσιαστικά μέσω της γραμμής του ΟΣΕ, θα συνδεθούν δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας αυτό του Βόλου και της Ηγουμενίτσας», τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.

Στα οφέλη της σύνδεσης για το λιμάνι, την πόλη και το περιβάλλον, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Βόλου, Π. Σκοτινιώτης, ενώ υπογράμμισε ότι το σύνολο των σιδηροδρομικών έργων θα υποστηρίξει το φάκελο της πόλης που διεκδικεί να καταστεί Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Ιδιαίτερη αναφορά, ο κ. Ζηλιασκόπουλος, έκανε στη δυνατότητα της Θεσσαλίας, μέσω του Βελεστίνου και με αφορμή την προώθηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων στην περιοχή Βόλου –Λάρισας, να αποτελέσει στρατηγικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) που προωθείται στη χώρα, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας σε ανταγωνιστικό και ποιοτικό προορισμό.

Φαίνεται μάλιστα ότι μέσω του συγκεκριμένου έργου, ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση δημιουργίας διαμετακομιστικού κέντρου διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιανατολικής Ευρώπης.

Μέσα από τη συγκεκριμένη εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, θα μειωθεί το κόστος εφοδιασμού των επιχειρήσεων και ως εκ τούτου του κόστους των αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ η Ελλάδα θα καταστεί ελκυστική για την προσέλκυση του διερχόμενου φορτίου από τα λιμάνια και μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών της υποδομών στις αγορές της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης.

Στη σύσκεψη εξετάστηκε και η πορεία του έργου της Ηλεκτροκίνησης Βόλου- Λάρισας.

Όπως τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Σκοτινιώτης, στη σύσκεψη του 2012 είχε διαπιστωθεί ότι ο Βόλος σιδηροδρομικά ήταν έξω από οποιοδήποτε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Κεντρικό θέμα ήταν η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας και όλοι είχαν συμφωνήσει ότι θα έπρεπε να αποφευχθεί ο κίνδυνος σιδηροδρομικής απομόνωσης του Βόλου που θα μείωνε σημαντικά την ανταγωνιστική θέση της περιοχής.

Ο κ. Θεοφανόπουλος είχε αναλάβει τότε συγκεκριμένες δεσμεύσεις οι οποίες τηρήθηκαν στο ακέραιο. Παρά την τεράστια οικονομική στενότητα, εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτήσεις ύψους 22,5εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την υλοποίηση του έργου σε δύο φάσεις.

Η πρώτη φάση, δημοπρατήθηκε και έχει ήδη εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Όσον αφορά τη δεύτερη φάση, έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Εκκρεμεί μόνο η έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης και το έργο να παραδοθεί σε δυο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Σε ότι αφορά το θέμα της καθυστέρησης που έχει σημειωθεί μέχρι τώρα, ο κ. Θεοφανόπουλος εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι σύντομα θα ξεπεραστεί, με τη συμβολή και των τοπικών παραγόντων, όπως είπε, προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ.

Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, μόλις το έργο ολοκληρωθεί, τα ηλεκτροκίνητα τρένα θα εκτελούν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Βόλο, απευθείας, σε λιγότερο από δύο ώρες. «Ο Βόλος θα αποκτήσει τον παλιό σιδηροδρομικό χαρακτήρα του», ανέφερε ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Με θερμά λόγια για το ενδιαφέρον που δείχνουν οι Πρόεδροι του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα θέματα της περιοχής, μίλησε η Υφυπουργός Υγείας κ. Ζέττα Μακρή.

«Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες και την άψογη συνεργασία όλων, επιτεύχθηκε η δρομολόγηση του μεγάλου έργου της ηλεκτροκίνησης, αλλά και η προώθηση άλλων σημαντικών παρεμβάσεων, γεγονός που αποδεικνύει ότι όλοι μαζί μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε έργα χρήσιμα για την τοπική οικονομία», σημείωσε από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κων. Αγοραστός.

Σε προτεραιότητα για τον ΟΣΕ σύμφωνα με τον κ. Θεοφανόπουλο, μπαίνει και το Τρενάκι του Πηλίου.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε, εντός του επόμενου μήνα θα δημοπρατηθεί η συντήρηση της γραμμής από Λεχώνια έως Μηλιές. Το έργο είναι προϋπολογισμού 2,5 εκ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ταμείο του Οργανισμού. Όπως ανέφερε ο κ. Θεοφανόπουλος είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται συντήρηση της γραμμής, έργο που θα αναβαθμίσει την υποδομή που υπάρχει για τα επόμενα 30 χρόνια.

«Η γραμμή δεν αποτελεί μόνο εθνική αλλά και πανευρωπαϊκή κληρονομιά», υπογράμμισε ο κ. Θεοφανόπουλος.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κ. Ζηλιασκόπουλος, υποστήριξε ότι με την αναβάθμιση της γραμμής, στόχος είναι η ενίσχυσή της με την προσέλκυση γκρουπ επιβατών, που θα απολαμβάνουν τη γραφική διαδρομή πάνω στο θρυλικό Μουντζούρη με φθηνότερο κόστος εισιτηρίου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Υφυπουργός Υγείας Ζ. Μακρή και οι βουλευτές του Νομού Α. Μεϊκόπουλος, Μ. Χρυσοβελώνη και Π. Μουτσινάς, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός, εκπρόσωποι των τοπικών φορέων και κλιμάκιο αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων.

onlarissa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...